Pagina's

zaterdag 25 juli 2009

Miniboekje van de vakantie etc.

Het is een hele klus geweest, maar eindelijk istie af…: mijn miniboekje van onze vakantie.
Het idee voor het boekje heb ik gehaald uit Creatief met Foto’s nummer 37. Hierin staat een clear-album met enkele cardstock pagina’s ertussen gezet, gemaakt door Manita Philipsen. Dit idee van strak véééél foto’s scrappen sprak mij ontzettend aan, zodanig dat ik de vorm maar even schaamteloos gebruikt heb…


Alhoewel: ik heb geen clear album gekocht, maar zelf eentje gemaakt van transparanten (die je ook voor de cover van een werkstuk of verslag kunt gebruiken) in combinatie met boekbindringen. De cardstock pagina’s zijn geknipt met een scalloped figuurschaar, aangezien ik bij de start van het maken van het boekje nog niet in het bezit was van zo’n mooie borderpunch. Voor het boekje heb ik papier, stickers en chipboardfiguurtjes van de Traveller-lijn van Little Yellow Bicycle gebruikt met thickers van American Craft en touwtjes van Action. Heb in dit boekje 55 foto’s verwerkt. Monsterklus! Maar ik ben er echt supertevreden over! (klik op de afbeeldingen om te vergroten)



Ik vond in een lade thuis nog een envelop met verjaardagsgeld. Nu P. en ik zo’n beetje officieus samenwonen moet er wel een beetje ruimte gemaakt worden om ook zijn spulletjes kwijt te kunnen ;-) En daar lag dus nog een hééél leuk envelopje. Ik had dus een hele goede reden om naar De Duif ;-). En daar hadden ze m: de borderpunch Treading Water van Fiskars. Heeft even geduurd voordat ze m op de site hadden staan. Ik was al een hele tijd lekker gemaakt door de scraptijdschriften, maar ik heb m nu ook!!! En heb nog een stel journaling-boxes-stempels gekocht. Zag ze vaak op lay-outs van één van Neerlands beste scrapsters Revlie, en na haar supertip op haar blog wist ik het zeker: die wil ik ook!!! Nu binnenkort via internet nog maar even een voorraadje alfabet-thickers op de kop tikken. Die heeft De Duif helaas redelijk zeldzaam op voorraad.

Ik heb het scrappen weer helemaal te pakken gelukkig. Heb sinds begin april vijftien 30x30 layouts gemaakt, stuk of wat kaartjes en inmiddels 2 miniboekjes, waaronder dus bovenstaande. Hoge “scrapdichtheid" voor mijn doen de afgelopen 4 maanden. Als je dat vergelijkt met het hele jaar daarvoor… Ben gewoon superhappy en daardoor borrelt de inspiratie aan alle kanten!!!!!!!!!!!!!!!

Fijn weekend nog!

1 opmerking:

  1. Hoi hoi,

    Wat leuk dat ik je inspiratie ben geweest...hihi...

    Het ziet er super leuk uit...!!

    Groetjes,

    Manita

    BeantwoordenVerwijderen