Pagina's

zondag 3 mei 2015

Project Life vervolg

Ik ben een behoorlijke inhaalslag aan het maken met mijn Project Life. Het gaat nog niet heel snel, omdat ik heel veel foto's wil verwerken. Misschien dat ik vanaf Niels zijn eerste verjaardag dan overga in een PL per week of maand.

Hieronder de volle map vanaf de zwangerschap tot dat Niels 5,5 maand is. Er kunnen nog net een paar hoezen in. Het tweede halfjaar moet dan maar in een 2e map ;-)


Ik gebruik hoezen van verschillend formaat door elkaar: 12*12, 6*8, 8*11enzovoort... Ik heb via verschillende webshops een selectie aan hoezen gekocht. Op onderstaande foto ligt een 6*8 hoesje met drie vakjes op een 12*12 hoes met 7 vakjes:


Zo nu en dan zit er ook een LO tussen...


Er is naast veel kijkvoer ook veel leesvoer:


Ik vind het heel leuk om de formaten af te wisselen.


Nog een LO tussendoor. Net een foto die qua kleurstelling/thema niet lekker op de pagina paste, dus dan maar solo op een LO:


Ik heb twee Project Life kits van Stampin Up. Die matchen heel goed bij de diverse foto's. Daarnaast via Scrobby enkele kits besteld, maar ik maak ook veel gebruik van restantjes uit 6*6 inch paperpads. Prima om vakjes van 6*4 en 3*4 mee op te vullen:


Soms is het even puzzelen qua foto's. Dan is de voorkant van een hoes echt perfect qua formaat foto's, maar dan kom je tot de conclusie dat je dat formaat foto's niet hebt voor de achterzijde. En ik wil wel chronologisch blijven werken... Dan alles croppen tot een vierkantje en op een rechthoekig velletje (in dit geval van SU) plakken...


Ik hou mijn PL bewust heel simpel. Het is al een bereklus met zoveel foto's. Om dan ook nog elk stukje papier te bewerken en te pimpen gaat me te ver... Het album moet ook niet te dik worden, dus ik werk alleen op de LO's met embellishments...

In juni komt de nieuwe SU catalogus. Ben benieuwd of er ook weer nieuwe PL-kits in staan. Ik begreep dat Marianne Design ook PL kits uitbrengt komende zomer...

Het wordt echt een heel mooi naslagwerk. We bladeren ook regelmatig terug. Even kijken wat er een jaar geleden gebeurde. De grote man loopt imiddels, wat kon hij een jaar geleden, wat deden we die dag toen?

Greetz!
Klaske

3 opmerkingen:

  1. Ik vind je pl erg mooi . En wat een super aandenken voor later. Het is wel een heel werk he. Het valt mij altijd wel een beetje tegen. Maar als ik nu weer zie wat een mooi album het word. Jou album is een toppertje .
    Geniet van je kleine man.
    Groetjes thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hoor! Ik gebruik dezelfde albums voor mijn kids. er gaat hier ongeveer 2 jaar in een album maar dan scrap ik dus niet alles.... PL doe ik meer voor ons in ons eigen album en de jongens hebben de vakanties, uitstapjes, schoo,l eerste keer fietsen etc.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig album Klaske, en inderdaad het lijkt mij veel werk maar dan heb je ook wel iets moois!

    Groetjes Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen