Pagina's

zaterdag 12 december 2015

Doosjes

Sinds maart gaat onze dreumes 1 dag per week naar de kinderopvang een dorp verderop. Papa en Mem konden het niet meer combineren met onze banen. Ook voor dreumes leek het ons wel goed dat hij leerde omgaan met andere kindjes. De eerste twee keer had dreumes wat moeite met afscheid nemen, maar daar was hij snel overheen. Hij vindt het er superleuk - hij rent gewoon naar binnen, zodra we er komen - en de leidsters zijn dol op al hun kindjes.

Voor zulke lieve meiden moet natuurlijk iets geknutseld worden voor de kerst. Ik was er al snel uit dat ik doosjes met chocola en snoepjes wilde maken. Alleen wanneer ik een plan heb, dan moet dat meteen uitgevoerd. Stampin' Up! heeft een heel handig Gift Box Punch Board. Maar dat heb ik (nog) niet... En ik wilde geen 4-5 dagen wachten op mijn bestelling. Dus dan roeien met de riemen die ik wel heb: mijn Envelope Punch Board van SU!. Even vogelen, met plaatjes en Youtube filmpjes van het Gift Box Punch Board erbij... Heeft wat proefvelletjes gekost, maar toen was ik eruit!

Ik begon met een vel van 11,5 bij 11,5 inch. Elke keer een punch op 3 inch van links (en scoren). Dan het vel op de kop en op alle 4 zijden ook een punch op 3 inch. Als je 8 keer een punch hebt gezet, de meest rechter punch even precies onder de punch zetten, zodat je ook die score-lijn kunt maken voor de flapjes.
Dan op 5,75 inch met mijn "ouderwetse" scoreboard een verticale lijn (doortrekken tot de eerstvolgende kruising). Papier een kwartslag draaien en dan nog eens. En dat dus 4x. En dan krijg je dit... Beetje omslachtig, maar goed:



Ik had nog een voorraad kerstpapier liggen (ergens uit 2009). Dat kon ik mooi hiervoor gebruiken. Ik maakte 5 doosjes. Ferrero Rocher, Merci en Celebrations gehaald en verdeeld over de doosjes.



Tadaa!



Sterren gemaakt met een sterrenstans. De tekstjes Prettige Kerstdagen en Happy Newyear had ik nog. De namen heb ik gestempeld met de Alphabet Rotary Stamp van SU!. Erg handig apparaat! Vereist even handigheid om de juiste druk te krijgen, zodat alle lettertjes in hun geheel gestempeld worden, maar dan krijg je een erg leuk resultaat:



Een groen, rood met glimmer stukje Baker's Twine eromheen, et voilĂ !



En nu liggen ze hier al een tijdje in huis, vrijdag gaan ze mee naar de opvang. Hmmmmmmm.... Chocolaatjes in huis en ik mag er niet aankomen ;-)

Greetz!
Klaske

PS. Een perfect vierkant doosje maken lukt uiteindelijk prima met een Envelope Punch Board, maar voor het gemak komt het Gift Box Punch Board toch op mijn verlanglijstje. Dat scheelt uren puzzelen om precies de juiste afmetingen, punch-holes etc te vinden voor een perfecte kubus.

2 opmerkingen:

  1. wat heb je weer een gave post gemaakt Klaske. het ziet er weer super uit.
    Nou er staat nog veel voor je te maken aan juffen en meester dagen en surprises voor school maakt je borst maar nat. haha. maar dat is wel aan jou toevertrouwd

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb al veel te lang niet geblogd. Niet zelf, maar ook niet gekeken bij anderen. Wat leuk dat je zoiets moois voor de leidsters hebt gemaakt, konden ze vast waarderen!

    BeantwoordenVerwijderen