Pagina's

woensdag 6 april 2016

PL-stanzen

Een welbekend gezegde luidt: "goedkoop is duurkoop"... Anderhalf jaar geleden ben ik begonnen met mijn project life albums. Ik heb inmiddels twee dikke albums vol. Prachtige naslagwerken, al zeg ik het zelf.

In de dikke jaarcatalogus van SU! stond (en staat) een set snijmallen voor € 30,-. Dat is best veel geld. In een "bakstenen winkel" kwam ik een vergelijkbare set tegen voor de helft van de prijs. Ik besloot de goedkopere set uit de winkel te kopen. De snijmallen, en dan met name de grote van 4*6 inch vervormde in de big shot bij het snijden van foto's. Zeker wanneer ik een foto van 18*10 cm (het formaat uit mijn mobiel) door de big shot draaide. Gevolg: scheef gesneden foto, lelijke randjes in mijn PL. De stans trok krommer en krommer naarmate ik hem langer gebruikte. Grrrrrrrrrrrr. En toen zag ik in de SU! catalogus het verschil. Mijn "budget-stans" heeft een heel dun metalen randje en is volledig kromgedraaid. De SU!-stans is gemaakt in samenwerking met Sizzix en heeft een veel bredere rand naast de snijrand. De stans kan hierdoor dus niet krom trekken. Ik heb wat overleg gehad met mede Project Life scrappers die de SU! stans intensief gebruiken: hun stans is nog steeds recht en goed!

Inmiddels heb ik dan toch de SU! set maar aangeschaft. Zie hieronder het verschil...


Goedkoop hoeft niet altijd duurkoop te zijn. Maar in dit geval van intensief gebruik raad ik toch aan om meteen voor kwaliteit te gaan. Daar zit een prijskaartje aan, maar goed: ergernis over een goedkope stans en uiteindelijk toch de dure aanschaffen is duurder! Ik ga in ieder geval nu weer lekker happy met mijn PL aan de slag, zonder gemopper en scheve randen!

Greetz!
Klaske

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen