vrijdag 10 februari 2017

Scheerschuim, SU en MFT

Zoonlief ging op het KDV knutselen met scheerschuim. En dat bracht mem weer naar Pinterest ;-)

Aan de hand van youtube-filmpjes ging ik zelf aan de slag met een busje schuim van € 0,79 en druppeltjes inkt uit de refill flesjes van SU!

Vul een plastic bordje met scheerschuim:


 Druppel er wat inkt op, in dit geval rose red van SU.


Trek er wat gezellige patroontjes in met de achterzijde van een penseeltje


Leuk!

Nu een correspondentiekaartje van de Hema er bovenop


En er weer lekker af pielen ;-)


Strijk met iets rechts (lineaal, mes, raamwisser o.i.d.) het overtollige scheerschuim van het papier


En ga zo even een avondje door. Dat resulteert in een hobbyhok dat gigantisch ruikt naar scheerschuim én erg leuke basiskaartjes:


Eentje gebruikte ik als basis voor dit kaartje. De hartenstans is van MFT. Ik gebruikte zilverglitter papier van SU. Ik gebruikte daarnaast de kleuren Island Indigo en Elegant Eggplant voor de basiskaart, met een ietsiepietsie Rose Red. Die laatste kleur komt ook terug in de tekst. Zilverdraad erachter en klaar!


 Een ander achtergrondje gebruikte ik voor een dankjewel kaartje. De stempel komt uit een SAB-set 2017 van SU!


Greetz!
Klaske

4 opmerkingen:

  1. Leuk Klaske, ik heb hier ook nog steeds een bus scheerschuim staan, zal het altijd nog eens proberen, maar kom er maar niet toe. Kun je leuke achtergronden mee maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dat is inderdaad zo'n leuke techniek! Gave basiskaartjes geworden en de 2 kaartjes die al klaar zijn, zijn erg mooi gelukt! Benieuwd wat je met de andere basiskaartjes gaat maken! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. helemaal leuk maar niks voor mij met al dat geklieder. ik heb het al een paar keer gezien op you tube . ik dacht leuk een keer voor in mijn pl maar nee toch maar niet.
    maar jij zal er vast wat moois van gaan maken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Best grappig, maar die rotzooi....oooooo weet niet of ik dat aankan, hahaha

    BeantwoordenVerwijderen